Khamis, 24 Disember 2009

Selamat Hari Ulang Lahir Buat Isteri Tersayang.....


Selamat Hari Lahir buat isteri tersayang yang ke-28, semoga sayang sentiasa bahagia dalam lindungan keberkatan daripada Allah swt. Segala apa yang dicita-citakan mudah-mudahan mendapat lorongan yang mudah daripada Allah swt. Selagi mana hajat dan cita-cita itu tepat dalam garisan syariah dan tidak melanggar apa yang dilarang pasti ada jalan untuknya.

Semoga menjalani praktikal dengan sejuta kesungguhan. Jadikan harapan ibubapa sebagai assigment penting buat diri kita sebagai pendidik. Harapan ibubapa adalah cabaran buat kita. Laksanakan P&P yang dapat mengaplikasikan apa yang telah dipelajari di IPGM(K)Perempuan Melayu Melaka. Sediakan bahan pengajaran yang bersesuaian dengan murid pendidikan khas. Berusahalah...sayang...pasti boleh berjaya. Kelak bila berjaya dalam KPLI ini akan terlaksana impian menjadi seorang guru.

Dalam kehidupan dunia yang disangka panjang ini...memang banyak yang diidamkan. Dalam usia muda memang banyak yang diingini. Dapatkanlah ia..menjadi nyata tetapi janganlah keterlaluan dan melampaui batas. Segala kemewahan akan dapat dikecapi apabila hati sama dimewahi dengan keimanan dan kesyukuran... Impian dicapai bersama hati yang damai.

sebenarnya dalam usia yang dilewati ia secara hisab bertambah...tetapi hakikatnya usia kita makin pendek di dunia ini... Percaya ataupun tidak kita kini kesuntukan masa dalam menghitung hari ke sana...yang kekal... Semoga kita dapat memanfaatkan 5 perkara sebelum datangnya 5 perkara...

Selamat Hari Ulang Lahir ke-28... Hadiahnya.....tutuplah mata...

2 ulasan: