Khamis, 17 Disember 2009

Perpustakaan Mini Di Rumah...






Perpustakaan Mini di rumah diusahakan bermula daripada berminat mengumpul majalah semasa belajar di universiti dahulu. Majalah yang popular ketika itu Majalah Massa. Namun sayangnya majalah tersebut berkubur begitu sahaja. Memang ketara majalah yang berbentuk ilmiah kurang mendapat sambutan. Sejak dari itu, secara tidak sedar buku dan majalah saya bertambah dari situlah wujud idea mengwujudkan perpustakaan mini di rumah.

Saya dalam usaha mengwujudkan perpustakaan mini di rumah dengan rekod sistem komputer. Kekurangan ilmu dalam kod, kategori membuatkan rekod buku agak tidak tersusun sekarang. Namun demikian semua buku tercatat tarikh dibeli dan harganya. Saya akan mendapat bimbingan tidak formal daripada Guru Pusat Sumber Sekolah, Cikgu Asmawi.

Cita-cita saya memang tinggi ingin memasukki pertandingan Perpustakaan Mini Di Rumah tetapi mungkin 2 hingga 3 tahun dari sekarang. Jika ada pengunjung ada tips untuk memperbaiki Perpustakaan Mini bolehlah memberi panduan... Terima kasih.

Antara koleksi saya :

1. Buku Ilmiah.
2. Buku Agama.
3. Buku Falsafah.
4. Novel Sastera.
5. Novel Tulisan jawi.
6. Buku Kanak-kanak.
7. Majalah Massa.
8. Majalah Tamadun.
9. Majalah Dewan Agama Falsafah.
10. Majalah I Islam.
11. Majalah Milenia Muslim.
12. Majalah Aniqah.
13. Majalah Nur.
14. Majalah Solusi.
15. Majalah Dewan Masyarakat.
16. Panduan Pelancongan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan