Khamis, 5 April 2012

Karnival Pendidikan dan Pesta Buku Antarabangsa Melaka 2012

Karnival Pendidikan dan Pesta Buku Antarabangsa Melaka 2012

Tarikh & Masa: 5 – 8 April 2012 / 10.00 Pagi – 10.00 Malam

Lokasi: Melaka International Trade Centre (MITC)

Saya dan isteri tidak sabar menunggu Karnival Pendidikan dan Pesta Buku Antarabangsa Melaka 2012. Memandangkan ia atas nama Karnival dan Pesta Buku Antarabangsa, dalam fikiran saya ia akan dibuat secara besar-besaran berbanding tahun-tahun sudah.

Kehadiran amat memberangsangkan...atas nama Karnival Pendidikan amat bersesuaian kerana banyak IPTA dan IPTS yang menyertainya. Ia membuka peluang kepada pelajar selepas SPM bagi melanjutkan pelajaran. Ia merangkumi IPTA dan IPTS dalam Melaka mahupun luar.

Pameran daripada JPN Negeri Melaka paling berkesan dan bersesuaian. Masyarakat diberi input yang cukup jelas berkenaan KSSR,PBS,MBMMBI. Pemplet dan poster yang dibekalkan amat baik dan menarik.

Saya amat gembira dapat pelbagai cenderahati daripada NUTP, JPN Melaka.

Namun demikian amat mendukacitakan dengan Pesta Buku Antarabangsa....apabila mendengar nama pesta dan antarabangsa saya membayangkan banyak penerbit buku akan turun dari KL dan banyak piilihan buku. Namun demikian ia hanya kedai-kedai buku yang biasa dalam Melaka sahaja. Ia terlalu jauh jika hendak dibandingkan dengan Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur di PWTC. Amat mengecewakan...Jika sekadar apa yang dipersembahkan di Pesta buku kali ini....saya ternyata lebih ghairah jika membeli buku di Kedai Buku Popular disamping potongan 10% sebagai ahli.

Saya cuma dapat membeli MILINEA MUSLIM 3 naskah dan 2 tiket Menara Tamingsari yang dijual pada harga RM8 sahaja berbanding RM10 pada harga biasa.

Saya harap penganjur akan dapat menjemput penerbit-penerbit besar turun pada tahun hadapan bagi memenuhi nama PESTA BUKU ANTARABANGSA.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan